Nekem hangoskönyv kellene: olyan, ami rám szól, hogy adjam vissza

fotó: pixabay
Szombaton könyvtárban jártam. Szeretek odajárni. Szeretem a hangulatát, azt a jellegzetes könyvillatot. És azért is szeretem, mert a könyvtár segít a takarékosságban. Vagyonokat költenék el könyvekre, még ma is - az e-könyvek világában- mert számomra a KÖNYVET nem pótolja semmi.  Azért ma már ez az arány, olyan 90-10% .... 10 könyvből 1-et veszek, 9-et kölcsönzök.
De pazarlásaim helyszíne is a könyvtár azért, mert folyton késve viszem vissza a könyveket, büntetést fizettetnek velem. Jogosan:) szombaton ötszázat, a múltkor majdnem egy ezrest hagytam ott. Éves szinten sok ezer forintom ugrik csak azért, mert.... hanyag vagyok. Egyetlen email lenne csak a kölcsönzési idő meghosszabbítása.... mégsem írom meg azt a levelet, mert nem vagyok még mindig eléggé TUDATOS, de igyekszem.
Egyébként ez apró kis malőr, és nem is kerítenék nagy feneket a dolognak, de egy-egy nagyobb összesítés során, ez a pénz is számíthat.

Ráadásul valamiért ez a típusú lazaság végig kíséri az életem. Amikor egy nagyon előkelő bankban dolgoztam, de egy olyanban ám, ahol még az állólámpa is kiskosztümöt viselt, és minden megmozdulásunkat árgus szemmel figyelte a másik, meg a vezetők, meg a vezetők titkárnői.  Na akkor futottam bele abba, hogy nem elég, büntetést rótt ki rám a könyvtár a kölcsönzési idő figyelmen hagyása miatt, de elfelejtettem a büntetést befizetni. Ráadásul az egyik könyvet el is veszítettem. Költöztünk, elhányódott. Azt is felrótták nekem. Kijött egy csekk valami aprópénzről, amit elfelejtettem befizetni. Teltek a hónapok, mígnem felhívtak a munkahelyemről - akkor már gyesen voltam, csak papíron tartoztam a céghez - a lényeg, óriási botrány lett abból, hogy a könyvtár bírósági behajtásra adta a tartozásom, és a bíróság letiltotta a munkahelyemen a tartozás összegét, mellette a sokszorosát- büntetésképpen. Azóta is kísért ez az élmény, a megaláztatás, a számonkérés, a nekem szegezett kérdések, a sokk, hogy ezt MAGAMNAK köszönhetem.

Azóta ez a könyvtári gyakorlat megváltozott, a helyszínen kifizettetik a tékozlókkal a büntetést, nem halmozódhat fel nagy tartozás. De azért a kicsi is számít. Szerintem nektek is.

Megjegyzések