Márkahűség, szerelem, megszokás

Fotó. pixabay
Újra a MEGSZOKÁS kerül porondra, ami pénzügyi területen igazán erőteljes ellenfél, Főleg, ha érzelmek kapcsolódnak hozzá. Néha csak azért ragaszkodunk ugyanis egy bizonyos termékhez, márkához, ez most legyen egy arckrém…… mert akkor használtuk először, amikor megkérték a kezünket, azon a napon tudtuk meg, hogy babát várunk.  Vagy az anyukánk is azt használta, és az az illat...a gyerekkor illata. Néha a szerelem érzése kapcsolódik hozzá, néha egy kellemes délután, de biztosan valami pozitív élmény áll a hűség mögött. Ez önmagában nem lenne baj, ha az a bizonyos termék egyéb kritériumoknak is megfelel: például nem csak szép emlékeket idéz az illata, de nosztalgiától függetlenül is imádjuk. Jó a minősége. Pont nekünk való. Olcsó…. Legalábbis olcsóbb, mint a legtöbb hasonló jellegű termék.

Ha ezek közül legfeljebb a megfelelő minőség passzol a házi cenzúránk során, akkor viszont érdemes elgondolkodni azon, hogy keresünk egy hasonlóan jó minőségű de olcsóbb terméket magunknak. Mert hosszú távon jobban járunk (ugye az a bizonyos időugrásos számolás ilyenkor is jól jön). A lényeg, hogy a jó minőségű, de olcsóbb termékkel megfogott pénzből újabb, lehet az eredetinél is kellemesebb, sokáig megőrizhető és felemlegethető élményeket tudunk vásárolni magunknak.

Teszek azonban azonnal egy engedményt, mert magam példája alapján tudom, mennyire tud fájni a búcsú valamitől, amit tényleg szeretünk…. Nos azt javaslom, legyen az átszokás fokozatos. Vagyis maradjon a birtokunkban egy tégely abból a bizonyos termékből. Legyünk hűségesek hozzá még egy ideig, de mellette adjunk esélyt annak, amivel pénzt tudunk megfogni.

Használjuk felváltva a két arckrémet. Vagy hétvégén kényeztessük magunkat a nagyon szeretett termékkel, a hétköznapokon meg szoktassuk magunkat az újhoz. Egy idő után megszokjuk majd azt is. Ha mégsem, még mindig visszatérhetünk hűségünk tárgyához. Mert ha mindez nagy érzelmi törést jelent, akkor kár a gőzért. Olyan területen, termékeknél és tárgyaknál vállaljuk be a változást, ami nem borít NAGYON ki minket. Máskülönben elmegy a kedvünk az egésztől, és ott se fogunk a változásra hajlani, ahol meg se kottyanna. A komfortzónából való kikacsintás mértékéről, annak hatásairól esik majd még szó ígérem, mert az nagyon is fontos terület, és sokszor az ezzel kapcsolatos ellenállás a legfőbb akadálya a spórolásnak.

Addig is, vizsgáld meg az érzéseidet, vizsgáld meg az általad használt termékeket. Légy őszinte magadhoz: miért használsz egy bizonyos drága terméket, vagy márkát és ha el tudod könnyedén engedni...akkor tedd meg most. Azonnal.  Vagy legalábbis kezd meg az átszoktatást….A lényeg, hogy előbb vagy utóbb ezen a területen is fogd meg a pénzt.

Megjegyzések